×
×
11.
јануар Среда
20.00

Концерт

Стефан Миленковић

Божићни концерт Стефана Миленковића и оркестра “Камерата Нови Сад” у Центру за културу Смедерево.
Цена улазнице: 1500 динара.
Улазнице можете купити на билетарници Центра за културу Смедерево. 


О Стефану Миленковићу

Српски уметник века, најхуманија особа и личност бренда године, виолиниста Стефан Миленковић има плодну каријеру међународно траженог солисте и рециталисте, са изузетном дуготрајношћу, професионализмом и креативношћу. 

Као један од најистакнутијих виолиниста своје генерације, Миленковић се појављивао у више наврата у неким од најславнијих светских места као што су Карнеги Хол, Њујорк (САД), Кенеди центар, Вашингтон (САД), Кадоган Хол , Лондон (Велика Британија ), Сантори Хол, Токио (Јапан), као и италијанска позоришта Ла Фениче, Венеција, Сан Карло, Напуљ, и Петруцели, Бари. Његови бројни наступи са оркестром укључују Симфонијски оркестар Индијанаполиса, Берлински симфонијски оркестар, Камерни оркестар Орфеј, Камерни симфонијски оркестар Аспена, Хелсиншка филхармонија, Симфонијски оркестар НДР Радиофилхармоније Хановера, Оркестар Радио Француске, Оркестар Бољшог театра, Национални оркестар Сао Стате оф Белгиум, Државни оркестар Сао де Мексика, Естонија, Белгија Паола и Симфонија из Мелбурна и Квинсленда, а наступао је под диригентском палицом сер Невил Меринер, Лорин Мазел, Владимир Федосејев и Данијел Орен.

Миленковићева сезона 2019-2020 укључује издавање Бетовенова и Брухових виолинских концерата, снимљених са Симфонијским оркестром Радио-телевизије Словеније и диригентом Владимиром Куленовићем, као и наступе са оркестром Њу Џерси фестивала (САД), Роцкфорд Симпхони (САД), Оркестром Хајдна ди Болцана (Италија), Орцхестра деи Померигги Мусицали (Италија), Л'Орцхестра делла Фондазионе Театро Лирицо Гиусеппе Верди ди Триесте (Италија), Орцхестра Филармоница дел Театро Цомунале ди Бологна (Италија), Орцхестра Филармоница Марцхигиана (Итали), Орцхестра Цамера ди Периу(Италија), уз редовне наступе на реситалу са пијанистом Роханом Де Силвом и Владимиром Милошевићем. Недавни наступи укључују сарадњу са Симфонијским оркестром Јуте (САД), Прашким симфонијским оркестром (Чешка), Симфонијским оркестром Гранд Рапидса (САД), Симфонијским оркестром Оклахома Цитија (САД), Оркестром Синфоница ди Милано Гиусеппе Верди (Италија) и Словеначком филхармонијом (Словенија). За 2020-21, Миленковић је такође прихватио улогу уметничког директора музичког фестивала „Неи Суони деи Луогхи“ у Италији.

Миленковић је своју каријеру започео веома млад. Наступао је за америчког председника Роналда Регана на божићном концерту у Вашингтону, са 10 година. Следеће године је свирао за Михаила Горбачова у Београду, Србија. Са 14 година свирао је за папу Јована Павла ИИ, а са 16 година Миленковић је одржао свој 1000. концерт у Монтереју у Мексику. До 17 година био је победник Међународног такмичења младих концертних уметника (САД), као и добитник награде на Међународном такмичењу виолина у Индијанаполису (САД), такмичењу краљице Елизабете (Белгија), такмичењу виолина у Хановеру (Немачка), Такмичење Тибор Варга (Швајцарска), Такмичење Родолфо Липизер (Италија), Такмичење Паганини (Италија ), такмичење Лудвиг Спохр (Немачка) и такмичење Иехуди Менухин (Енглеска).

Дубоко посвећен међународним хуманитарним циљевима, Миленковић је 2002. године за своје хуманитарне активности добио награду Лифтинг Уп тхе Ворлд Витх Оненесс Хеарт, коју му је лично уручио гуру Шри Чинмој. Такође је учествовао на бројним гала концертима под покровитељством Унеска у Паризу са уметницима као што су Пласидо Доминго, Лорин Мазел, Алексис Вајсенберг и Сир Јехуди Менухин, а био је активан и као први дечји амбасадор почетком 90-их.

Као музичар широких стилских интересовања, Миленковић је наступио са петоструким номинованим за Греми рок бенд Гориллаз у једном од најпознатијих светских места – Аполо театру у Харлему, Њујорк. Критички хваљен наступ приказан је уживо на МТВ-у. Недавне сарадње укључују наступе са лутистом номинованим за награду Греми Едином Карамазовим, као и музичко партнерство са гитаристом Влатком Стефановским и његовим триом, где је Миленковић истраживао царство импровизације и акустично-електричне виолине.

Миленковићева дискографија обухвата четири комерцијална издања италијанске издавачке куће Динамиц, укључујући комплетне сонате и партите ЈС Баха за соло виолину, комплетну музику за соло виолину – Ницоло Паганини 24 Цаприцци, Н. Паганини Рецитал и Н. Паганини Ин цуор пиу нон ми сенто. Објавио је и бројне снимке за југословенску издавачку кућу ПГП. Миленковићево недавно издање ЦД-а укључује први диск са музичким фестивалом у Манчестеру са клавирским триом и клавирским квинтетом Виторија Ђанинија.

Чврсто посвећен педагошком раду више од две деценије, Миленковић је предавао у сарадњи са Итзхаком Перлманом на Џулијард школи у Њујорку, Њујорк, и Перлман Мусиц Програму, као и био ванредни професор виолине на Универзитету Илиноис у Урбана-Цхампаигн. Миленковић је и даље најмлађи дипломац Музичке академије у Београду, Србија, магистарске студије је завршио са 19 година, а завршио је програм струковних студија на Џулијард школи у Њујорку, под менторством госпође Дороти Делеј. . Тренутно је Стефан Миленковић уметнички директор нове концертне сале у Новом Саду, Србија, као и ванредни професор виолине на Универзитету у Новом Саду.

Миленковић свира на виолини Ђовани Батиста Гваданини из 1783.


О оркестру "Камерата Нови Сад"

Kамерата Нови Сад, доскора Kамерата Академика Нови Сад, основан је 1988. године у оквиру Академије Уметности у Новом Саду. У првој етапи свог деловања, под уметничким руководством виолончелисте Иштвана Варге, важио је за један од најбољих оркестара на простору бивше Југославије. Оркестар је редовно наступао у свим већима градовима региона и на фестивалима попут НОМУСА, БЕМУСА, Охридског лета, Међународне трибине композитора, Град-театар Будва. Остварена су успешна гостовања у Немачкој и Холандији као и велики број трајних радијских и телевизијских снимака. Оркестар са успехом делује до краја 1999. године када, на жалост, због ситуације у земљи престаје да постоји.

Kрајем 2007. поново виолончелиста, овога пута Марко Милетић окупља оркестар са идејом да настави традицију коју је започео Варга. Оркестар чине најбољи млади музичари Академије уметности – професори, асистенти, доценти и најталентованији студенти. Изводећи на концертима најлепша и најзахтевнија дела класичног репертоара међу којима увек и дела домаћих композитора, Kамерата бележи бројне успехе наступајући с угледним солистима и диригентима као што су: Стефан Миленковић, Роман Симовић, Жерар Kосе, Венди Ворнер,

Драган Ђорђевић, Имре Kалман, Боштијан Липовшек, Иштван Варга, Филип Гринберг, Лаура Леваи Аксин, Ирена Јосифоска, Андреас Оттенсамер, Дарко Буторац широм региона (Србија, Босна и Херцеговина, Словенија, Црна Гора), Небојша Живковић, Kсенија Јанковић и други. Оркестар је одиграо веома битну улогу у кампањи Новог Сада за добијање титуле Европске Престонице Kултуре и један је од најактивнијих у промоцији града кроз различите програме које Фондација Нови Сад 2022 организује. Управо међу овим програмима било је и излета из поља класичне музике у врло занимљиве сарадње са рокерима Бајагом, Нелетом Kарајлићем, Рамбом Амадеусом као и певачем севдаха Божом Врећом.

Kамерата Нови Сад редовно наступа на фестивалу НЕО у Новом Саду, а наступала је на фестивалима – „Октох“ у Kрагујевцу и „Јесења соната“ у Бањалуци, НОМУС, СОМУС, Фестивалу гудача у Сремској Митровици, Маглич фесту у Kраљеву, Град-Театар Будва, Kонвивиум музикум у Kрагујевцу, Раванелијусу у Ћуприји, Арлемму у Ариљу, Данима Духовности у Рашки, Бањлука Фесту. У прошлој сезони ансамбл је свирао отварање прве градске концертне дворане у Новом Саду, гостовао у Kотору, наступао на Фестивалу Kамерне Музике и Фестивалу Харфе у Новом Саду. Такође је започет веома занимљив пројекат “Kармина Бурана” са виолинистом Стефаном Миленковићем. Делатност ансамбла истакнута је сјајним критикама у којима је представљена лепота тона и упечатљив тонски израз, због чега вреди истаћи начин на који је композиторка и академик Исидоре Жебељан описала Kамерату:

„Поред велике музикалности и ентузијазма, оно што овај оркестар издваја и сврстава у сасвим посебну

категорију музичких састава је огромна љубав и преданост којом се музичари препуштају свирању и музици самој, а што је квалитет, који се и у размерама европски реномираних оркестара, данас не среће баш често“, као и речи концерт-мајстора Лондонског симфонијског оркестра, Романа Симовића: „Ово је најкомплетнији оркестар у Србији“.

Уметнички руководилац оркестра је виолончелиста Марко Милетић, а концерт-мајстор је виолиниста Роберт Лакатош. Од прошле сезоне Цамерата Нови Сад је и званично градски камерни оркестар и ради под окриљем Kултурног Центра Новог Сада.