Завршницу 42. позоришног фестивала Нушићеви дани обележили смо уручењем фестивалских награда и пригодним програмом под називом „Музички триптих – филмска рапсодија“, у ком су учествовали Тања Бошковић, Раде Марјановић, Стеван Пиале, Ксенија Репић, The Belgrade Dixieland Orchestra, као и маестро Душан Секулић са бендом и хором.
Нушићева награда за животно дело глумцу-комичару припала је ове године глумици Татјани Тањи Бошковић, диви српског позорја и филма.
Представа „Господа Глембајеви“ Црногорског народног позоришта, у режији Милана Нешковића, добила је две награде: Нушићеву награду за најбољу представу у целини по гласовима публике (оцена 4,85) и Нушићеву награду за најбољу представу у целини по оцени стручног жирија, који су чинили Милош Латиновић, председник жирија, Миран Хајош и др Милица Живковић.
Образложење жирија:
„Представа Господа Глембајеви у извођењу ансамбла Црногорског народног позоришта у режији Данила Маруновића је у оквиру дате конкуренције остварила уједначен и сигуран уметнички домет, пре свега захваљујући прецизној и жанровски тачној глумачкој игри ансамбла.
У суштини све, ипак, остаје у оквиру Крлежиног система, што је у коначном добро, али пре свега захваљујући глумцима, те су и два кључна дијалога закључана у виртуозности Светозара Цветковића (Глембај) и Мише Обрадовића (Леоне), те онај завршни у којем је, као у добром вестерну, на почетку обећани коначни обрачун са смртним исходом Леона и Баронице Кастели, коју тумачи одлична Кристина Обрадовић.
Сценографско решење функционално дефинише глембајевштину и све оно што она симболички представља: лукаву позорницу лажног морала, привид угледа богате грађанске породице заснован на митологизацији личности, полуистинама и породичним легендама иза којих се скрива сурова, бескрупулозна стварност.
Костими, нарочито доминација зелене боје као симбола новца, али и отмености и софистицираности, граде снажан контраст између спољашње префињености и суштинске изопачености ликова. Иако у појединим редитељским решењима и тумачењима појединих ликова остаје простора за дубљу разраду и прецизније развијање конфликата, ти недостаци не нарушавају суштину комада нити умањују његов укупни уметнички учинак.
Ансамбл ЦНП у Смедереву дејствовао је као један, што је омогућило глумцима/актерима пакленог троугла Глембај–Кастели да дочарају сву суровост бескрупулозних тајкуна, немилосрдних према свима, а у кризним моментима и према сродницима. Крлежин комад од свог настанка деловао је опомињуће, па је тако и данас."
Награду за глумачко остварење „Милосав Буца Мирковић“ жири је доделио Кристини Обрадовић за улогу Барунице Кастели у представи „Господа Глембајеви“ Црногорског народног позоришта.
Образложење жирија:
„Кристина Обрадовић у улози барунице Кастели гради лик промишљено, ослањајући се на беспрекоран осећај мере и прецизну говорну радњу, која постаје једно од кључних изражајних средстава њене интерпретације. Свака реплика изговорена је јасно, контролисано и смислено, са потпуном свешћу о снази изговорене речи.
Лик је заокружен, доследан и у потпуности одбрањен: баруница Кастели, иако негативна јунакиња, није сведена на пуку функцију зла, већ је чулно и интелектуално промишљена фигура. Глумица показује како ова жена влада сопственим телом и појавом, како их користи као инструменте моћи и манипулације, али без вулгарности и баналности. У овој интерпретацији се јасно приказује суштина лика: Манипулација није хир, већ стратегија опстанка.
У њеној игри јасно се учитава оправдање поступака барунице кроз нужност коју имплицира трагични положај лепе жене у свету који њену вредност мери изгледом и доступношћу. Управо у том споју хладне рационалности и потиснуте сензуалности лежи снага ове интерпретације: баруница Кастели постаје лик који истовремено изазива отпор и разумевање, осуђивање и саосећање. Глумица успева да негативност лика не ублажи, али је учини људском, чиме њена улога добија пуну уметничку заокруженост и дубину.“
Видимо се и следеће године на 43. Нушићевим данима!


